Acte normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice
a) Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei comunei Șimand. · Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata; · Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ cu modificarile ulterioare; · Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare; · Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica; · Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare; · Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale, republicata;
· Legea 571/2003, privind Codul fiscal;
· Legea 53/2003, Codul Muncii;
b) Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al Primariei comunei Șimand. · b1)Organigrama institutiei
· b2) Regulamentul de organizare si functionare
· b3) Programul de functionare: de Luni pâna Vineri, între orele: 8:00 – 16:00
· b4) Program de audiente:
o Primar, d-nul Dema Florin-Liviu: de Luni pâna Vineri, între orele: 10:00 – 12:00
o Viceprimar, d-nul Sodinca Iustin-Constantinescu: de Luni pâna Vineri, între orele: 10:00 – 12:00 Secretar, d-na Brîndaș Lavinia: de Luni pâna Vineri, între orele: 10:00 – 12:00
c) Numele si prenumele persoanelor din conducerea Primariei comunei Șimand si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor de interes public. Conducerea Primariei comunei Șimand:
· d-nul Dema Florin-Liviu – Primar
· d-nul Sodinca Iustin-Constantinescu – Viceprimar
· d-na Brîndaș Lavinia – Secretarul comunei Șimand
Persoana responsabila cu difuzarea informatiilor de interes public: Rugea Ancuța
d) Coordonatele de contact.
· Denumire: Primaria comunei Șimand
· Sediul: Șimand, nr. 1119
· Telefon : 0257/373118; Fax: 0257/373267; · E-mail: info.@simand.org · Site :www.simand.org
e) Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil se pot consulta la sediul institutiei.
f) Lista cuprinzand documentele de interes public.
Informatiile de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informatiile de interes public:
o Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei comunei Șimand;
o Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al Primariei comunei Șimand;
o Numele si prenumele persoanelor din conducerea Primariei comunei Șimand si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
o Coordonatele de contact ale Primariei comunei Șimand respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de internet;
o Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
o Programele si strategiile proprii, alte documente publicate pe site-ul institutiei;
o Lista documentelor produse si/sau gestionate, potrivit legii;
o Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate;
g) Lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii.
Informatiile de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public:
o dispozitiei ale primarului;
o proiecte de hotarâri;
o instrumente de prezentare a actelor administrative: expunere de motive, note de fundamentare, referate de aprobare;
o note de discutii;
o referate de aprobare;
o fise de audienta;
o protocoale;
o rapoarte;
o studii;
o analize;
o prognoze;
o proiecte de strategii;
o scrisori sau adrese;
o materiale de specialitate;
o fise de proiect;
o contracte de achizitie publica;
o procese-verbale;
o adrese;
o observatii si propuneri;
o avize;
o planuri urbanistice de detaliu sau zonale;
o planul urbanistic general;
o certificate de urbanism si autorizatii de construire/desfiintare;
o autorizatii pentru activitati independente (asociatii familiale, persoane fizice), autorizatii taxi, autorizatii de functionare si avize pentru orarul de functionare;
o autorizatii de acces în zone cu restrictii de tonaj;
o date de stare civila;
h) Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice în situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate – sunt prevazute in art. 21 si 22 din Legea nr. 544/ 2001, privind liberul acces la informatiile de interes public si anume:
o reclamatia administrativa – se depune la conducatorul autoritatii sau al institutiei publice;
o plângerea la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice.